قدس آنلاین: آیت‌الله دین‌پرور با تأکید بر اینکه پدر و مادر باید این پیام الهی را به فرزندان برساند و ارتباط فرزندان را با عالم هستی امامت، نبوت و وحدانیت الهی برقرار کنند، گفت: این مسئله اهمیت زیادی دارد و نقش مهم در این رابطه بر عهده پدر است.

والدین مدرسان اصلی غدیر برای فرزندان اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا، آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور، رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه به تشریح وظایف و مسئولیت پدران براساس دستور صریح حضرت رسول(ص) که فرمودند «واقعه غدیر را پدران به فرزندان و حاضران به غایبان برسانند» در خصوص انتقال مفاهیم غدیر به فرزندان پرداخت و اظهار کرد: مسئولیت پدر صرفاً اداره و مدیریت مالی خانواده نیست بلکه از نظر فکری و خوراک فکری هم مسئولیت خانواده را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد:مهم‌ترین مسئله در خداشناسی و ایمان به امامت و ولایت منتهی می‌شود و امامت و ولایت درسی است که از طرف نبوت و خداوند منشأ گرفته است و از آنجایی که نزدیک‌ترین فرد به انسان‌ها و فرزندان والدین هستند، مسئولیت انتقال مفهوم غدیر بر عهده آنها گذاشته شده است.

آیت‌الله دین‌پرور با تأکید بر اینکه پدر و مادر باید این پیام الهی را به فرزندان برساند و ارتباط فرزندان را با عالم هستی امامت، نبوت و وحدانیت الهی برقرار کنند، گفت: این مسئله اهمیت زیادی دارد و نقش مهم در این رابطه بر عهده پدر است.

ایجاد پیوند اصلی بین فرزندان و مفهوم غدیر بر عهده پدر و مادر است

وی با تأکید بر اینکه ارائه آموزش و اطلاعات در خصوص غدیر و ولایت حضرت علی(ع) در رسانه‌ها، مدارس، مساجد و ... نافی و سلب کننده مسئولیت والدین در این خصوص نیست، گفت: پدر و مادر در این زمینه مسئولیت عام و ویژه دارند، رسانه‌ها و سایر ابزارهای ارتباطی در حد و اندازه محدودی می‌توانند تأثیرگذار باشند اما ایجاد پیوند اصلی بین فرزندان و مفهوم غدیر بر عهده پدر و مادر است. کار اصلی را پدر و مادرها انجام می‌دهند که در ارتباط بدون واسطه با فرزندان هستند.

رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در پاسخ به این سؤال که چرا در دستور صریح حضرت محمد(ص) بر مسئولیت پدران تأکید شده است در حالی که می‌دانیم در غدیر خم تعداد زیادی از بانوان که یقیناً مادر هم بوده‌اند، حضور داشته‌اند؟ گفت: عنوان «پدر» در بسیاری از موراد مطرح شده در اسلام به معنی والدین است یعنی صرفاً منظور پدر نیست مثل زمانی که گفته می‌شود ای مسلمانان(با ضمیر مذکر) که منظور تمام مسلمانان اعم از زن و مرد هستند.

وی به والدین توصیه کرد: در روز عید غدیر فضای خانه را به فضای ویژه و شاد معنوی تبدیل کنند و با هدیه دادن، بیش‌تر از روزهای دیگر به فرزندان محبت کنند و برگزاری مهمانی‌های مناسب و پذیرایی کردن از بچه‌ها و چیز نو خریدن این روز را برای کودکان متفاوت از روزهای دیگر کنند و برای بچه‌ها توضیح دهند که چرا این روز عید است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.